پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶۷۶ شرکت رسیده است رئیس‌جمهور: ایران بیشترین تعداد زنان تحصیل‌کرده را در منطقه دارد وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح جزئیاتی تازه از پرونده رابرت مالی
سرخط خبرها

اسلامی: اقدامات سازمان انرژی اتمی براساس قانون اقدام راهبردی است

  • کد خبر: ۱۹۹۶۰۷
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اسلامی: اقدامات سازمان انرژی اتمی براساس قانون اقدام راهبردی است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشور‌هایی که سایت هسته‌ای دارند تحت نظارت آژانس هستند و ما هم از این قانون مستثنا نیستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد درباره روند مذاکرات این سازمان با آژانس در مورد حل و فصل چهار موضوع پادمانی اظهار کرد: دولت بایدن تصمیم گرفت به برجام بازگردد و در همین چارچوب مذاکراتی را شروع کردند. هم در دولت قبل (دوازدهم) هم دولت فعلی مذاکرات انجام شد که از سال گذشته با شیوه متفاوتی این مذاکرات پیگیری شده است.

وی ادامه داد: تمام آنچه را که درباره موضوعات پادمانی مطرح کردند را آوردند و چند مکان را که به عنوان پی ام دی قبلا بسته شده بود و اسم‌شان را در رسانه آورده بودند، گفتند می‌خواهیم چند بازرسی از این مکان‌ها انجام دهیم، در حالی که هیچ کدام از این‌ها سایت (هسته‌ای) نیست و برای سازمان انرژی اتمی نیست و ساخته و پرداخته منافقین و سیستم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی است. در شورای عالی امنیت ملی این مسایل مطرح شد و قرار شد از این چهار مکان بازرسان آژانس بازرسی کنند. یکی از آن‌ها معدن متروکه‌ای در مریوان یا آباده است، دومی جایی است که آهن قراضه در آن می‌فروشند؛ این مکان‌ها از این جنس هستند. آمدند و بازرسی کردند و کشور درباره آن‌ها گزارشی تهیه و به آژانس ارائه کرد. اما اراده کردند که موضوعات را زنده نگه دارند و به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کنند. در عین حال دو تا از این موضوعات تا فروردین امسال بسته شد و آژانس گفت که دیگر درباره آن‌ها سوال ندارد.

اسلامی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقدامات ما در سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبردی انجام می‌گیرد. ما عضو ان پی تی هستیم و این معاهده در مجلس ایران قانون شده است و بر اساس آن متعهد به اجرا هستیم و فعالیت‌های هسته‌ای ما در چارچوب این قوانین انجام می‌شود و آژانس هم مرتب بازرسی دارد و به طور قانونی و حرفه‌ای این ارتباط را داریم. کشور‌هایی که سایت هسته‌ای دارند تحت نظارت آژانس هستند و ما هم از این قانون مستثنی نیستیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->